Po udanym wprowadzeniu na rynek EK3 jesienią 2020 roku, producent elektrycznych jednośladów HORWIN dalej rozszerza swoją ofertę skuterów elektrycznych. Wraz ze styczniem 2021 dołącza do niego młodszy młodszy brat HORWIN EK1.
Oba przyciągające wzrok są w dużej mierze identyczne pod względem wyglądu i wymiarów. Duże różnice: Podczas gdy EK3 ma silnik centralny, skuter elektryczny Horwin EK1 jest wyposażony w silnik w piaście koła. Maks. moc wynosi 2,8 kW, co klasyfikuje go w kategorii pojazdów L1e. To również wyjaśnia, dlaczego EK1 jest uważany za mniejszego brata EK3 (6,2 kW/L3e).
Dzięki żywym kolorom pomarańczowym i niebieskim oraz matowej czerni i bieli, motorower przemawia również do młodszych odbiorców. Najważniejsze cechy wyposażenia EK1: wszechstronne światła LED, automatyczne opóźnienie wyłączania świateł, tempomat, bieg wsteczny, schowek na kask pod siedzeniem i ergonomiczny kształt.
HORWIN EK1 jest wyposażony w inteligentną baterię litową wysokiego napięcia 72V. Przy pojemności 26 Ah maksymalny zasięg to 69 km (zasięg standardowy). Przy pojemności 36 Ah maksymalny zasięg to 83 km (rozszerzony zasięg). Opcjonalnie z dwoma wymiennymi akumulatorami. System monitorowania SOC i nowoczesny system zarządzania baterią BMS mogą skutecznie ograniczać awarie i zapewniać wielokrotną ochronę.
Skuter elektryczny EK1 jest wyposażony w wysokowydajny silnik piasty o maksymalnej mocy 2800 W. Silnik ma wysoką sprawność wymiany energii przy jej niskim zużyciu i natychmiast zwiększa siłę napędową.
Reflektory są wyposażone w trzy lampy LED. Ich jasne i białe światło pozwala im dosłownie przebić się przez ciemność. Funkcja automatycznego opóźnienia wyłączenia, gdy światła są wyłączone, oświetla drogę do garażu lub drzwi wejściowych po zejściu ze skutera.
Automatyczne światła do jazdy dziennej DRL zwiększają bezpieczeństwo – szczególnie w deszczowe i mgliste dni.
Wyświetlacz LCD pokazuje wszelkiego rodzaju informacje dotyczące jazdy. Są one dostępne w każdej chwili. Kolory wyświetlacza są zielone, niebieskie lub żółte i zależą od prędkości, z jaką jedziesz. To idealne połączenie mody i technologii.
Opony próżniowe zamontowane w EK1 charakteryzują się doskonałą przyczepnością do nawierzchni drogi. Są odporne na uszkodzenia, ścieranie i mają dłuższą żywotność niż zwykłe opony. Idealne połączenie bezpieczeństwa i komfortu.
Piasty kół z lekkiego metalu o wysokiej wytrzymałości są wykonane ze stopu aluminium. Zapewniają one przednim i tylnym kołom wyjątkową stabilność i sprężystość, ale mimo to są stosunkowo lekkie.
Skuter elektryczny Horwin EK1 jest wyposażony w dwa hydrauliczne amortyzatory z przodu i z tyłu. Oferują kierowcy wyjątkowe wrażenia z jazdy – niezależnie od warunków drogowych.
Duży schowek pod siedzeniem z łatwością pomieści Twoje rzeczy, takie jak kask i plecak. To rozwiązuje Twoje problemy podczas codziennych podróży.
Skuter EK1 porusza się bezszelestnie. Nawet przy dużych prędkościach jedyne, co usłyszysz, to hałas opon.
Brak spalin oznacza brak emisji. Więc śmierdzące ubrania są przeszłością.
Silnik nie wymaga konserwacji. Tylko niektóre części układu hamulcowego i opony wymagają od czasu do czasu wymiany.
Pełne naładowanie baterii kosztuje mniej niż 2 zł. Oszczędności są oczywiste.
Koszty ubezpieczenia pojazdów elektrycznych są zazwyczaj niższe niż pojazdów benzynowych.
Jednostka napędowa HORWIN EK1 jest prawdopodobnie najbardziej zrównoważona i przyjazna dla środowiska
sposób na dotarcie z punktu A do punktu B.
- Światła LED (przód, tył, kierunkowskazy)
- Automatyczne opóźnienie wyłączenia światła
- Schowek na kask pod siedzeniem
- Tempomat
- Wsteczny bieg
- Moc znamionowa: 2 kW
- Moc maksymalna: 2,8 kW
- Nominalne obroty: 480 obr/min
- Maksymalny moment obrotowy: 145 Nm
- Cykle ładowania: ≥ 1000 razy
- Opony: przód 14“/ tył 13“
- Układ hamulcowy: hamulec tarczowy
- Czas ładowania: 5A/ok. 5 godzin (0-100%)
- Standardowy zakres baterii: 72 V, 26 Ah
- Rozszerzony zakres baterii: 72 V, 36 Ah
- Piasta koła przedniego: MT 2,5×14
- Piasta tylnego koła: MT 3.0×13
- Koło przednie: 100/80-14
- Koło tylne: 110/70-13
- Rozstaw osi: 1320 mm
- Min. prześwit przedniego koła: 125 mm
- Masa własna: 92 kg
- Technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita: 281 kg
- Piasta: stop aluminium
- Długość: 1900 mm
- Szerokość: 690 mm
- Wysokość: 1130 mm
- Wysokość siedziska: 780mm
- Silnik w piaście
- Zarządzanie energią FOC